16.5.11

Vår lilla sötnos


Nu är det dags för lite uppdatering. Det har ju hänt lite sedan den 25 december...;)
Den 27 december började Ludde försöka rymma från magen. Jag hade egentligen gått ner för en rutinkontroll och berättade att det hade tryckt neråt. Min barnmorska kände efter, jag var öppen 2 cm och det blev en taxi raka vägen till sjukhuset. Då hade jag öppnat mig lite till och jag blev inlagd. De sprutade in kortison i mitt lår för att utveckla Pysens lungor. Och varje gång jag kände sammandragningar så fick jag Bricanylspruta. Det var början på en två veckor lååång sjukhusvistelse. Jag blev utskriven, men efter 15 minuter hemma, så gick vattnet och fick åka tillbaka till sjukhuset. Den 9 januari tittade lillpysen ut.



Förlossningen tog runt 6 timmar från värkarna började. Hade fem krystningar sedan tittade Ludde ut.

Men varför blev det en Ludvig?
När Ludde låg hos sin pappa, så gjorde han en massa ljud och Patrik sa till Ludde: "Vilka symfonier. Du låter som en liten Beethoven".



På tredje dagen råkade Ludde ut för gulsot. Det var då han blev vår alldeles egna lilla ostbåge :)


Efter en vecka på sjukhus till så åkte vi hem. Alla kläder vi hade köpt var alldeles för stora för det lilla livet...




Tiden gick och han började växa på sig. När han var 6 veckor drabbades han av sin första förkylning och vi fick ligga några dagar på sjukhus...

Inga kommentarer: