23.5.11

Ett besök i mumindalen

När jag satt och läste en artikel om Grimsvötns vulkanutbrott, så satt jag och mindes att på någon av muminteckningarna så fanns det en vulkan med. Så jag började sitta och leta efter bilden och fann den ganska så fort till min stora glädje.


Medan man satt och bläddrade bland alla muminbilder, så började man sitta och önska sig till mumindalen...



Det kanske vore något?


Kanske med Pysen så får vi besöka någon av alla temaparker som finns. Hittade en riktigt fin sajt där man kan söka upp aktiviteter. Barnsemester.se heter den. På sajten så hittade jag Muminvärlden. Det vore en riktigt kul upplevelse att besöka. Fast tror jag Pysen får välja själv när han blir större så vill han nog till Disneyland ;)



Och skulle det nu inte bli något besök, så kan man alltid drömma sig till Mumindalen via spelet...

Inga kommentarer: