Har pysslat riktigt mycket idag och jag är lite öm i kroppen. Sitter och njuter doften från ugnen. Har gjort en spenatlasagne med extra mycket ost ståendes på gallret. Tänkte strax avnjuta den.
Lärde mig inatt att göra vantar på påtringen. Publicerar kanske några bilder nästa gång hur man använder den, så jag kan lära er med hur man använder en.
Började min dag med att vika tvätt. Sedan åkte jag ut till stugan. Vädret var så vackert så jag ville njuta av lite frisk luft. Sedan beskar jag våra äppelträd. Jag hoppas på att få många äpplen nästa år när träden har växt till sig lite. I höstas fick jag många goda äpplen på det lilla trädet, så jag hoppas verkligen att det växer till sig de närmaste åren.
Voffsingen hjälpte också till med lite trädgårdsarbete. Hon är helt slut just nu och ligger och sover under min stol. Hon var riktigt effektiv och vände upp och ner på min kryddlåda. Hon grävde upp rosmarinen, gräslöken, salvian, oreganon och timjanen. Tyvärr så är hon inte så snäll i hanteringen så det blir till att sätta nya när våren/sommaren kommer. Här är iaf en bild på hur den såg ut höstas. Tänkte göra den lite större i år och byta till en större låda.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar