Fröerna som jag beställde för ett tag sedan kom hem igår. Imorgon tänkte jag hämta hem mitt minidrivhus från stugan, köpa lite jord och börja driva upp röda och gröna kronärtskockor. Tänkte plantera ut dem så småningom i rabatten bredvid hängmattan. Kan jag ligga i sommar och titta på hur dem växer.
Kändes som en riktigt bra dag igår. Hade lycka med fröer, pengar och kanske en sysselsättning i framtiden. Men jag fick min dos av lite tråkiga saker. Min granne ringde på dörren och räckte över en lapp som satt på min bil. En äldre dam hade backat in i min bil och hon hade skrivit en lapp för att be om ursäkt. Skrapningen av bilen var inte så stor. Lyckades nästan att gnugga bort allt. Men den har tagit lite olyckligt över sidan (har lite problem med strålkastarsprutmojängen). Men allt fixar sig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar