Havtornen såg nästan färdiga ut vid sista besöket vid brofästet, så igår eftermiddags så blev det en miniutflykt för att se om de var färdiga. Lyckades få av 2 liter mogna bär från de tornrika grenarna...Ska göra lite smaskig likör till vinterns kalla dagar. Det sägs var en av världens vitaminrikaste bär. De innehåller rikligt av C-, A- och E-vitamin. Så kanske likören kommer att hjälpa mot en och annan förkylning också...
Det som blir över ska först pureas, sedan ska juicen frysas in. Kan göra både marmelad och saft på juicen. De som blir kvar i silen ska rostas och blandas in i något gott bröd...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar