I veckan som var blev den en tur Skåne runt. Vi lyckades klämma nästan hela Skåne på en dag. Och turen avslutades med en riktigt god middag och ett skönt dopp under stjärnorna.
Här är ett par bilder från mina favvoställen från turen:
Fästet vid öresundsbron. Här växer några riktigt fina örter/buskar; cikoria (bladen kan användas till sallad, roten kan användas för att dryga ut kaffe eller som ett kaffesurrogat), havtorn (kan man göra saft och sylt utav) och fläder (saft, saft, saft...). Och dessutom så är det en av de bästa ställena att lyckas få en horngädda på kroken om våren...
Vid Forsakarfallen är det riktigt mysigt. 9 meter vattenfall i Skåne som är lite trollskt om aftonen. Man vill bara ställa sig under och ta sig i snabbdusch...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar