15.6.11

Ljuva gamla mekaniker

För ett tag sedan så började vår lilla bil låta klonk. Så jag åkte till min gamla mekaniker. Han sa att det var bara en skruv som skulle spännas, men han hade inte någon lift ledig. Så jag smet till en annan mekaniker. De spände skruvarna, men klonket var kvar. Så de började leta efter felet. De hittade ett litet litet glapp i en knut i styrningen. Så de ringde efter reservdel. Då fick jag veta att det där lilla glappet skulle kosta runt 6000 för att hela vänstra styrleden måste bytas. Så jag bad att få vänta lite och har gått och våndats en tid... Nu i veckan blev det värre så jag smet in till min gamla mekaniker igen. Han spände en skruv. Sedan försvann klonket. Nu sitter jag lättad och glad att våran gamla mekaniker finns.

Inga kommentarer: